Hammas­hoitoa Tampere

Hammaslääkäri, jossa hampaasi hyvinvointi rakentuu kestävälle pohjalle

Tampereen Hammas­kulma Oy on vuonna 1995 perustettu yhden hammaslääkärin vastaanotto. Hammaslääkärinä toimii Markku Pelttari ja hammas­hoitajana Sari Tervola.

Perushammas­hoito

Säännölliset hammaslääkärin tarkastukset ovat suun ja hampaiden terveyden kannalta hyvin tärkeitä. Sopiva tarkastusväli on valittava yksilöllisesti, mutta nyrkkisääntönä voidaan pitää noin yhden kalenterivuoden väliä.

Perushammashoito sisältää hampaiston tarkastuksen, reikien paikkauksen, tulehdusten hoidon, hampaiston puhdistuksen ja tarvittaessa fluorauksen. Myös hammaskiven ja plakin poisto sekä reikiintymistä ehkäisevät toimenpiteet kuuluvat perushammashoitoon.

Kun käyt hammastarkistuksissa säännöllisesti, voidaan mahdolliset vauriot korjata jo varhaisvaiheessa, ja hampaat pysyvät hyvässä kunnossa koko elämäsi ajan.

Hammas­särkypotilaat

Meillä on aikoja myös kiireellistä hoitoa tarvitseville asiakkaille. Hammassärystä ei tarvitse kärsiä, sillä meiltä saat hoitoa nopeastikin tarpeesi mukaan.

Esteettinen hammashoito

Esteettinen hammashoito on hoitoa, jossa hampaiden ulkonäköä muokataan silmää miellyttävämmäksi. Kauniin hymyn saavuttamiseksi on olemassa useita eri vaihtoehtoja.

Hampaiston yleisimpiä kauneusvirheitä ovat väri- ja muotovirheet sekä oikomishoidolla korjattavat asentovirheet. Esimerkiksi vanhat juurihoidot, värjäytyneet paikat ja karies eli reiät voivat aiheuttaa värjäymiä. Valkaisu voidaan tehdä kerralla koko hampaistoon tai vain yhteen hampaaseen.

Laminaateilla ja hammaskruunuilla hampaistoa voidaan muotoilla ja esimerkiksi täyttää hampaiden välissä olevia aukkoja. Puuttuvat hampaat voidaan korvata hammassilloilla tai -implanteilla. Ienvetäytymiä voidaan korjata pehmytkudosten muotoilulla.

Hammas­implantit

Hammasimplantit ovat keino korvata puuttuvia hampaita pysyvästi. Hammasimplantti eli keinojuuri on leukaluuhun asennettava titaanista valmistettu ruuvi, jolla hampaan juuri voidaan korvata. Implanteilla on mahdollista korvata yksi tai useampi puuttuva hammas.

Keinojuurihoito on menetelmä, jonka avulla saat luonnollisen kauniin hymyn ja kestävän lopputuloksen. Hammasimplantteja on käytetty puuttuvien hampaiden korvaamiseen jo kymmenien vuosien ajan.

Teemme hampaiden implanttihoidot ammattitaitoisesti 15 vuoden kokemuksella. Käytämme implanttimarkkinoiden laadukkaimpia ja kehittyneimpiä järjestelmiä, jotka perustuvat pitkäaikaiseen tutkimukseen ja kokemukseen.

Protetiikka

Hammasproteesi

Hampaiston toiminta voidaan palauttaa ennalleen proteettisella hoidolla, kun normaali paikkaushoito ei enää riitä. Tuhoutunut, poistettu tai puuttuva hammas voidaan korvata erilaisten hammasproteesien avulla. Protetiikka sisältää myös yksittäisten hampaiden vahvistamiseksi tai korjaamiseksi valmistetut ja kiinteästi omiin hampaisiin kiinnitettävät kruunut ja laminaatit.

Hammasproteesi on irrotettava osa- tai kokoproteesi, joilla korvataan useita puuttuvia hampaita. Hammasproteesit valmistetaan akryylistä tai metallista. Irtoproteeseja on tarkastettava ja huollettava aika ajoin. Irrotettavan hammasproteesin lisäksi on olemassa erilaisia kiinteitä proteeseja, kuten hammassiltoja ja kruunuja.

Hammas­sillat

Hammassilta on omien hampaiden päälle tehtävä kiinteä proteettinen ratkaisu, jolla voidaan korvata yksi tai useampi hammas. Hammassilta on pysyvä ratkaisu, eikä sitä voi irrottaa hampaista enää kiinnityksen jälkeen. Hammassillat valmistetaan käsityönä hammaslaboratoriossa.

Posliini­kruunut

Hampaan etupinta eli ns. näkyvä osa voidaan korvata ja pinnoittaa posliinilla. Posliinikuori kiinnitetään omaan hampaaseen, jolloin hampaan asentoa, muotoa, värivirheitä tai lohkeamia voidaan korjata. Posliinikuorilla saadaan luonnollinen lopputulos.

Hammas­kruunut

Hammaskruunu korvaa hampaasta näkyvän teräosan. Kruunu kiinnitetään oman hampaan päälle, mikä edellyttää kunnossa olevaa hammasjuurta. Oma hammas juurihoidetaan yleensä ennen kruunuttamista.

Suun limakalvo­sairaudet

Suun limakalvosairaudet voivat olla oireettomia ja siksi vaikeasti tunnistettavissa. Kun muutokset ja niiden syyt tunnistetaan ajoissa, voidaan mahdollinen sairaus pysäyttää ja hoitaa. Limakalvomuutokset voivat olla esimerkiksi haavaumia, punoitusta, rakkuloita, sarveistumia, peitteitä tai läiskiä tai ikenen liikakasvua.

Sienitulehdus on suun limakalvosairauksista yleisimpiä. Myös iho- ja yleissairaudet, kuten ruuansulatuskanavan sairaudet, puutostilat tai tulehdustaudit voivat ilmetä suun limakalvoilla ja aiheuttaa haavaumia. Limakalvomuutoksia voi esiintyä myös lääkityksen sivuvaikutuksena.

Suun limakalvomuutosten hoitoon kuuluu oireenmukainen hoito ja niiden syyn selvittäminen. Osa limakalvosairauksista on mahdollista hoitaa tai ainakin helpottaa oireita lääkkeiden avulla. Jos limakalvomuutos liittyy yleissairauteen, kuuluu hoitoon yhteistyö lääkärin kanssa.

Hammas­kirurgia

Hammaskirurgia sisältää vaikeat hampaiden poistot, viisaudenhampaiden leikkaukselliset poistot, juurenpään leikkaukset, kiinnityskudosten kirurginen hoito ja koepalojen ottamisen limakalvomuutoksista. Hammaskirurgiset toimenpiteet tehdään paikallispuudutuksessa.

Varaa aika!

Tampereen Hammaskulma Oy:stä löydät nopeimman ja parhaimman avun. Katso tarkemmat yhteystiedot ja varaa aikasi!

Jätä yhteystietosi, otamme yhteyttä!

• Suomen Hammaslääkäriliiton jäsen
  • Suomen Hammaslääkäriseuran Apollonian jäsen